Je hebt deze schattige kleine personages misschien gezien in je gratis stickeropties in berichten-apps zoals LINE of Facebook, maar waarschijnlijk wist je niet dat ze gerelateerd waren aan wereldwijde K-pop-sterren BTS. Nou, dat is precies de bedoeling - val voor de geanimeerde charmes van BT21 en ze zullen je op een andere manier naar de wereld van BTS leiden. 

De personages werden in het einde van  september 2017 geboren/gemaakt, toen BTS lid werd van het LINE Friends 'Creators-initiatief, een project waarbij het merk met internationale artiesten werkt aan personages en productideeën. De jongens brachten een dag door met het schetsen van karakterideeën in een LINE Friends-winkel en een team van ontwerpers hielp toen ruwe schetsen om te zetten in meer gedefinieerde karakters. Er zijn in totaal acht tekens: TATA, Mang, Chimmy, RJ, Koya, Cooky, Shooky en VAN. Elk personage weerspiegelt de leden van BTS op verschillende manieren. Dit is het overzicht van alle BT21-leden.

TATA, een enorm hartkarakter, is een alien met verschillende krachten. Zijn ledematen kunnen buigen en strekken in vreemde lengtes en vormen. Hij is een personage dat V ( Taehyung )al een tijdje tekent en hij wilde dat het personage meer uniek dan schattig was, omdat hij persoonlijk meer van unieke personages houdt.

Cooky, ontworpen door Jungkook, is een konijn met een attitude. Hij konijntje traint veel en stelt zich voor dat hij verandert in een enorme spierman als hij boos wordt. Jungkook staat niet alleen bekend voor zijn prachtige gezang, maar ook om zijn eindeloze trainingen in de sportschool om zijn sixpack te behouden, dus in zijn eerste schetsen van het dier tekende hij een konijn met een sixpack. Hij wilde ook dat Cooky altijd een chocoladekoekje had, wat het volgende personage, Shooky, inspireerde.

Suga's tekening van Shooky, is een koekje met een stoere houding. Hij is de beste vrienden van Cooky en haat melk. Tijdens een van de de eerste schetsperiodes tekende Suga zijn hond, Holly, maar het leek te veel op andere personages, dus in plaats daarvan tekende hij veel verschillende uitdrukkingen geïnspireerd door Holly. De LINE-ontwerpers creëerden aan de hand van die tekeningen, het karakter van Shooky.

Jin's creatie, RJ, is een alpaca die vaak een parka draagt, omdat hij het gemakkelijk koud krijgt. Jin tekende al erg lang aan deze schattige alpaca-doodles voor deze samenwerking, dus hij was enthousiast om er uiteindelijk een tot leven te brengen. De andere leden van BTS zeggen ook dat hij op een alpaca lijkt, vooral wanneer hij eet.

Chimmy, de speelse puppy in het geel die het algemene imago van de band vertegenwoordigt, vindt Jimin. ‘Het dier dat het beste bij BTS past, is een puppy’, zei hij bij het maken van video's van BT21. ‘We houden ervan om rond te hangen en we zijn actief, wat mensen aan puppy's doet denken.’ Hij denkt ook dat Chimmy's mollige wangen mensen aan zijn gezicht herinneren toen BTS voor het eerst debuteerde.

J-Hope's personage Mang is een dansend paard, maar hij houdt zijn gezicht verborgen door een "masker" te dragen. Zijn neus is hartvormig, omdat de lippen van J-Hope een hart vormen wanneer hij lacht. Er zijn verschillende betekenissen voor ‘mang’ in het Koreaans. Het kan vertalen als ‘een pony’, ‘om te falen’, en het is het laatste deel van het woord ‘hope’ (huimang).

RM's karakter ,Koya, is een veel slapende blauwe koala. Hij heeft oren die af kunnen vallen en een paarse neus toen V ooit een opmerking maakte dat paars liefde vertegenwoordigt. RM tekende pagina's en pagina's met koala's in de een van de eerste schetsfases, omdat hij vindt dat koala's echt schattig zijn.

Het half grijze en half witte karakter VAN - gemaakt door de ontwerpers van LINE Friends - is een robot in de ruimte die BT21 beschermt en er wordt gezegd dat het ARMY vertegenwoordigt. Het werd geïnspireerd door interviews met BTS over wat voor soort personages ze met LINE wilden creëren. De groepsnaam BT21 werd geïnspireerd door een opmerking van Suga, die vond dat de personages zowel BTS als de 21e eeuw moesten vertegenwoordigen, zodat ze de komende 100 jaar zouden leven. Het achtergrondverhaal van BT21 is dat ze een groep idool-wannabees zijn. De altijd nieuwsgierige alien TATA verliet zijn thuisplaneet met VAN en zag BTS bij een bezoek aan de aarde. Onder de indruk van hun populariteit werd hij geïnspireerd om zijn eigen vechtende groep samen te stellen. Hij schakelde de andere leden in om de perfecte idoolgroep te vormen.

Na hun officiële lancering in LINE afgelopen oktober, werden de BT21-personagestickers meer dan 8 miljoen keer gedownload. Daarna lanceerden ze een grote merchandise lijn, waaronder een samenwerking met Converse, die merchendise wordt verkocht in alle Koreaanse LINE Friends winkels. Veel items zijn beperkt of seizoensgebonden. Speciale pop-up winkels BT21 en themacafés zijn de afgelopen 12 maanden in Azië geopend, en ze hebben ook Amerika bereikt, met pop-up winkels die onlangs in New York en LA werden gehouden. Samen met unieke stickers, onderzetters en posters, de BT21-cafés hebben verschillende menu-items in elk land en stad.

 

BT21 speelde dit jaar ook een hoofdrol in een schattige reclamecampagne voor de internationale luchthaven van Incheon in Korea, als onderdeel van een marketingstrategie gericht op millennials ( generatie van mensen, geboren tussen 1981 en 2000 ) onderweg naar Azië. De speelse advertenties markeren dingen die mensen kunnen doen tijdens het reizen door de luchthaven. Degenen die Terminal (vliegveld) 2 in en uit vliegen op de luchthaven kunnen ook bagagekarren van het BT21-merk gebruiken.

Hieronder is er nog een filmpje van de serie van hoe BT21 is gemaakt en een ander heel leuk  filmpje van BT21

Maak jouw eigen website met JouwWeb